Po skončení měření a pozorování místa u řeky a návštěvě finské školy v Jaarvenpaa jsme v letošním školním roce začali pracovat na druhém tématu. Žáci porovnávali různé druhy energií v domácnostech, prováděli měření a vše zaznamenávali do tabulek. Dalším úkolem bylo navštívit místo, kde se recykluje odpad a využívají se obnovitelné zdroje energie. Naši žáci se byli podívat v Černošíně. PREZENTACE „Visit of the dump in Černošín“ (velikost 14,2 MB)
Na podzim proběhlo setkání partnerských škol v naší škole. Naši hosté se zúčastnili Mini Globe Games pořádaných naší školou a viděli, jak naši i ostatní žáci z Tachovska, zvládají úkoly z ekologie a ochrany životního prostředí. Po oba pracovní dny je provázeli žáci naší školy. O víkendu si prohlédli Plzeň a Karlovy Vary. Na pracovní schůzce jsme se také dohodli, že na závěrečné setkání v Holandsku přiveze každá škola krátké video s ekologickým námětem.
- PREZENTACE „Stribro coat of arms made of recycable materials“ (velikost 11,6 MB)
- PREZENTACE „Primary School Mánesova, Stříbro“ I (velikost 23,6 MB)
- PREZENTACE „Primary School Mánesova, Stříbro“ II (velikost 3,86 MB)
-
PREZENTACE „Primary School Mánesova, Stříbro“ III (velikost 23,1 MB)
Ve dnech 31.3 až 5.4.2011 se se naše škola zúčastnila předposledního setkání v projektu. Tentokrát jsme navštívili naši partnerskou školu ve švédském Malmö. Tato škola má 1400 žáků od 16 do 18 let. I když má v názvu gymnazium, je to podobný typ vzdělávání jako na našich učňovských školách.Seznámili jsme se s jednotlivými obory, navštívili školní pekárnu, kuchyň, restauraci, řeznictví a dokonce jsme si zkusili upéct něco ve školní pekárně a vyrobit párky ve výrobně uzenin. Při prohlídce školy i města nás provázeli studenti v mezinárodním složení-Švédka, Íránec a studentka z Ghany. Škola i samotné město je opravdu multikulturní. O víkendu jsme navštívili starobylé městečko Ysad a jižní pobřeží Švédska. Opět jsme si odnesli mnoho poznatků a setkali se ne s kolegy, ale už s přáteli z ostatních 6 partnerských škol.
Ve dnech 12.5. až 17.5.2011 se učitelé a tentokrát i žáci zúčastnili závěrečného setkání partnerských škol. Díky městu Stříbru, které nám zapůjčilo auto, jsme ve čtvrtek ráno odcestovali do 800 km vzdáleného holandského města Meppel. Celkem se v Mepplu sjelo 25 žáků a studentů a 15 učitelů z Německa, Finska, Švédska, České republiky a i s Holanďany nás bylo asi 55. Bohužel nepřijeli naši partneři ze španělské Lorcy, protože jejich město postihlo den před odjezdem zemětřesení.
V pátek a v pondělí pracovali žáci na projektu, prezentovali si své krátké filmy na ekologické téma, shrnovali své poznatky a vědomosti získané při práci na projektu a zúčastnili se hodin v nově otevřené a velmi moderní škole. Pracovali ve smíšených skupinách, dorozumívacím jazykem byla angličtina. Víkend jsme strávili na ostrově Vlieland v kempu. Na tomto malebném ostrově jsme jezdili na kolech, protože auta zde nesmí jezdit, jeli jsme lodí podívat se na kolonie tuleňů, vařili jsme společně ve stanech, hráli zábavné hry na pláži a měli společenský večer . Všichni jsme se skvěle bavili.
V době pobytu v Mepplu bydleli naši žáci u svých holandských kamarádů v rodinách, které se o ně vzorně staraly. Všichni poznali nové kamarády a měli jedinečnou příležitost procvičit si svoji angličtinu. Celým pobytem se prolínalo téma našeho projektu: „Creating Green Europeans“ (vytváření ekologicky myslících Evropanů).
Názor žáků: Jan Blažek 9.tř. Stačilo by říct:“ Bylo to super“. Celkový dojem je skvělý. Ani minutu jsem se nenudil, moc jsem se bavil.Procvičil jsem si angličtinu, skoro už jsem začínal myslet anglicky. Holandští žáci nám ve všem pomáhali. Jsem rád, že jsem poznal jinou kulturu.
Miroslav Patočka 9. tř. Nejlepší na tomto výletě bylo, že jsem měl možnost mluvit anglicky. Poznal jsem mnoho nových kamarádů, se kterými si teď dopisuji. Všichni učitelé byli skvělí.
Barbora Tuková 9.tř. Měli jsme moc hezký program, hlavně o víkendu na ostrově.Nejvíc se mi líbil výlet za tuleni. Poznala jsem mnoho skvělých lidí, na které nezapomenu.
Myslím, že projekt byl po všech stránkách úspěšný. Vzájemné setkávání a poznávání učitelů a žáků, komunikace v angličtině, práce na tématu, výměna zkušeností a prací. Možná , že se po roční přestávce rozhodneme a pustíme se do dalšího projektu s nějakým zajímavým námětem.
J.Brožová, koordinátor projektu